Kai automobilis yra svarbus verslo įrankis – pirkti, nuomotis ar mokėti abonementą?

Jei verslas savo veikloje negali išsiversti be automobilio, neabejotinai teks spręsti dilemą – ar transporto priemonę įsigyti ar nuomotis? Šiuo metu rinkoje tokių paslaugų spektras išties platus. Tai gali būti transporto priemonės lizingas, išperkamoji, veiklos, ilgalaikė arba trumpalaikė nuoma ar sparčiai populiarėjanti paslauga – automobilio nuoma su abonementu.

Kiekvienas pasirinkimas turi savo privalumų, todėl, siekiant išsirinkti tinkamiausią variantą, reikia įvertinti daugybę kriterijų.

Pirkti,  nuomotis, o gal mokėti abonementą?

Vienas dažniausių ir aktualiausių klausimų susijęs su įmonės automobiliu: ar jį geriau pirkti, ar išsinuomoti? Tiek vienas, tiek kitas pasirinkimas turi savo privalumų.

Pavyzdžiui, perkant automobilį, pasibaigus visos sumos išmokėjimo terminui, jis lieka įmonės nuosavybe, todėl iš dalies į tokį būdą galima žvelgti kaip į tam tikrą investiciją. Tuo metu ilgalaikė nuoma arba nauja, bet jau nemažai dėmesio sulaukianti automobilio nuomos su abonementu paslauga, leidžia nesirūpinti priežiūros kaštais ir prireikus pasirinkti kitą mašiną. Transporto bei logistikos rinkos ekspertas Algirdas Vėgėla pastebi, kad svarbu įvertinti ir kitus kriterijus.

„Būtina atsižvelgti į automobilio naudojimo intensyvumą ir verslo poreikius, tai yra kiek automobilių jam reikia. Jei įmonės veikloje bus naudojama vienas ar keli automobiliai, geriau nuomotis, bet jei planuojamas parkas bent iš dešimties transporto priemonių – verta pirkti“, – rekomenduoja specialistas.

Jo teigimu, kalbant apie naują, jauną verslą, patirtis rodo, kad sprendimų priėmimas yra tiesiogiai susijęs su veiklos pobūdžiu ir bendrovės ateities planais. Pavyzdžiui, nedidelė informacinių technologijų įmonė tikrai rinksis vieną iš nuomos formų, nes finansiniai srautai suteikia galimybę mokėti daugiau, bet nesukti galvos dėl automobilio priežiūros, nes tai tvarko nuomotojas. Tokiu atveju dėl būtinosios automobilio priežiūros darbuotojas neatitraukiamas nuo tiesioginės savo veiklos.

„Tikėtina, kad besivystanti įmonė, kuriai nuolatos reikia daug automobilių, rinksis lizingą. Jai tikslinga turėti ir savo transporto skyrių ar atskirą darbuotoją, kuris rūpinsis automobilių priežiūra“, – svarsto A. Vėgėla.

Renkantis ilgalaikės nuomos paslaugą, galima svarstyti automobilio su abonementu alternatyvą. Pavyzdžiui, tokią paslaugą siūlanti „WeFleet“ įmonė į mėnesinę automobilio nuomos įmonėms kainą įtraukia privalomąjį ir KASKO draudimus, registracijos mokesčius, sezonines padangas ir jų keitimą, atėjus metui atlieka techninę apžiūrą ir suteikia 24/7 formato pagalbą kelyje.

Tokiu atveju šią paslaugą pasirinkusiam verslui automobilis tampa pagalbininku ir darbo įrankiu, o priežiūrą, kitaip nei perkant automobilį, užtikrina nuomos paslaugos teikėjas.

Galimybė išvengti rizikų ir lankstumas

Vienas svarbiausių dalykų, kurį verslas turi įvertinti prieš pirkdamas automobilį, ar jis tikrai atliks savo paskirtį? Pavyzdžiui, dar visai neseniai dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos dalis verslo sustojo, kartu sustojo ir jų naudojami automobiliai. Verslas, kuris pasirinko įsigyti automobilį, nepaisant to, kad nevykdė veiklos, privalėjo vykdyti įsipareigojimus mokėti, pavyzdžiui, lizingo įmokas.

„Neseniai susidūrėme su visą pasaulį sukausčiusia pandemija, dabar stebime karo veiksmų įtaką, girdime ekonomistų įspėjimus apie gresiančias rizikas, pavyzdžiui, finansų krizę. Tokiais atvejais nuoma padeda lanksčiau spręsti problemas ir gali būti mažiau paveiki verslui“, – pastebi A. Vėgėla.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad lizingas gali būti ne pats tinkamiausias sprendimas, jei įmonė veiklą vykdo ribotą laiką, pavyzdžiui, atsižvelgdama į sezoniškumą. Taip pat specialistas turi patarimų ir veiklą tik pradedančioms įmonėms.

„Verslas privalo atsižvelgti į savo specifiką: į tai, ar veiklą vykdo tik šiltuoju, ar šaltuoju metu, taip pat į naudojimo intensyvumą. Jei automobilis nėra naudojamas nuolat, tikrai pigiau bus nuomotis, ypač jei yra galimybė jį nuomotis tik tuo aktyviuoju laikotarpiu.

Naujai besikuriančioms įmonėms, kurios galbūt dar neturi tvirto pagrindo po kojomis, bet turi ilgalaikių tikslų, siūlyčiau šį klausimą spręsti nuomos būdu, ypač jei verslas nėra susijęs su pastoviu automobilio naudojimu ir įmonė neteikia, tarkime, transporto paslaugų. Tik vėliau, kai jau paaiškėja kryptis, galimybės ir transporto priemonės naudojimo pobūdis, svarstyti apie lizingą“, – pataria A. Vėgėla.

Platus galimybių spektras

Atsižvelgiant į įvardytas aplinkybes, automobilių nuomos arba automobilio nuomos abonementiniu būdu paslaugos gali būti optimalus pasirinkimas. Kaip pavyzdys, „WeFleet“ suteikia platesnį galimybių spektrą renkantis nuomos terminą.

Prireikus verslas gali pasirašyti sutartį, kurios trukmė – nuo vieno mėnesio, todėl transporto priemonę įmonė gali naudoti, kai jos tikrai reikia veiklai vykdyti ir nešvaistyti lėšų tuo laikotarpiu, kai ji nenaudojama.

Dar vienas privalumas – pakitus poreikiams, automobilį galima pakeisti. Jei veiklos pradžioje įmonė dirba miesto ribose, galima pasirinkti mažesnį, miesto sąlygomis ekonomiškesnį modelį, tačiau verslo geografijai išsiplėtus į kitus miestus, kai tenka dažniau keliauti tolimesnius atstumus ir norisi didesnio bei komfortiškesnio modelio, tokį galima pasirinkti be jokio papildomo mokesčio.

Jeigu optimalus tampa mažesnis automobilis, galima atlikti ir tokią rokiruotę. Taip automobilio nuomos su abonementu paslaugos lankstumas transporto priemonę leidžia pritaikyti atsižvelgiant į verslo dinamiką ir kintančius poreikius.


Paskelbta

,

sukūrė

Žymos: